6 sposobów na to aby przyciągnąć na siłownię nowych klientów

Trening personalny

Moda na fitness trwa w najlepsze. Rynek zareagował błyskawicznie, czego efektem jest coraz więcej nowych siłowni, a co za tym idzie – coraz większa konkurencja. Dziś nie wystarczy już tylko wyposażyć fitness klub i liczyć na to, że zapełni się sam. Kreatywność i otwartość na nowe sposoby promocji będą kluczem do zainteresowania klientów i sposobem na zatrzymanie ich na dłużej. Specjaliści marki Precor Incorporated, wytypowali 6 pomysłów które pomogą w promocji twojego klubu.

1. Warsztaty informacyjne
Otwarte spotkanie z trenerem personalnym, wykłady z dietetykiem czy fizjoterapeutą – tego typu wydarzenia cieszą się ogromną popularnością. Dla twoich klientów będą okazją do poszerzenia swojej wiedzy i podniesienia świadomości w czasie treningów a co za tym idzie – nabrania motywacji i chęci do ćwiczeń. Promowanie tych wydarzeń w mediach społecznościowych będzie dodatkową formą promocji siłowni. Pojawi się szansa, że zainteresują się nimi osoby które nigdy nie odwiedziły twojego klubu.

2. Zajęcia sezonowe
Co jakiś czas zaproponuj swoim klientom okresowe, tematyczne zajęcia grupowe, typu “Przygotuj się na lato” lub „Zajęcia wzmacniające dla biegaczy”. Nowości w harmonogramie zawsze przykuwają zainteresowanie – ćwiczący lubią testować nowe formy treningu.

3. Promocja zajęć grupowych
Wiele początkujących osób (zwłaszcza kobiet) wstydzi się ćwiczyć na maszynach lub wolnych ciężarach na oczach innych ludzi. Rozwiązaniem tego problemu mogą być zamknięte zajęcia grupowe – nie tylko stricte fitnessowe ale i np. zajęcia ze sztangą czy spinning. Ich promocja może przyciągnąć nowych ludzi, którzy normalnie nie zdecydowaliby się na przyjście do siłowni.

4. Darmowy dzień dla przyjaciela
Marketing szeptany nie bez powodu uchodzi za jedną z najlepszych form promocji. Wprowadzenie darmowego treningu dla przyjaciela, jest nie tylko miłym gestem w kierunku klienta, może być też subtelną formą promocji. Powód? Nowe osoby zostają wprowadzone do klubu przez ludzi którym ufają i liczą się z ich zdaniem. Dodatkowo, dzięki bliskiej osobie, nie czują się w nowym dla siebie miejscu obco i nieswojo.

5. Program referencyjny
Czyli system premii za wprowadzenie na siłownię nowych klubowiczów. Może to być zniżka na karnet, bon do sklepiku w klubie albo np. do sklepu ze zdrową żywnością.

6. Zniżki poza sezonem
Branża fitness, jak każda inna branża, ma swoje lepsze i gorsze sezony. Jeśli prowadzisz swój klub dłużej niż rok, sam zauważasz w jakich miesiącach zainteresowanie słabnie. Gorszy sezon to dobry moment na wprowadzenie promocyjnych cen karnetów. Pomoże to zachęcić nowych członków do wypróbowania twojej siłowni i utrzymać stałe zainteresowanie ofertą klubu.

Jeśli chcesz podjąć dobrze płatną prace jako Trener lub Instruktor wejdź na www.cki.edu.pl i sprawdź naszą szeroką gamę Kursów przygotowanych przez naszą wykwalifikowaną kadre.